Додаток 1
до наказу від 01.09.2025
№___
ПЛАН ЗАХОДІВ,
спрямованих на запобігання та протидію булінгу
(цькуванню)
у Ялтушківському ліцеї Барської міської ради
на 2025-2026 навчальний рік
|
№
з/п |
Вид
роботи |
Цільова
аудиторія |
Період
виконання |
Відповідальний |
|
Первинна профілактика
|
||||
|
1. |
Забезпечення інформацією сайту закладу освіти щодо застосування норм
Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо
протидії булінгу (цькування)» від 18 грудня 2018 року за №2657 - VIII,
постанови КМУ від 4 червня 2025 р. № 658 «Про затвердження Типової програми
унеможливлення насильства та жорстокого поводження з дітьми» |
Учні, батьки,
вчителі |
1 раз на семестр |
Соціально- психологічна служба
ЗДВР |
|
2. |
Вивчити стан
виконання наказу Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від
29.10.2010 № 1023 «Щодо профілактики злочинності і правопорушень серед дітей,
захисту їх прав на освіту» та вжити додаткових заходів щодо збільшення
відсотку зайнятості дітей та підлітків організованими формами позашкільної
освіти у вільний від навчання час. |
|
До 05.09.2025 |
ЗДВР |
|
3. |
Організація
постійного чергування в місцях загального користування (їдальня, коридор,
роздягальня, шкільне подвір’я) і технічними приміщеннями |
|
Постійно |
ЗДВР
|
|
4. |
Провести виховні
години на теми «Права та обов’язки
учнів», «Кримінальна відповідальність неповнолітніх», «Мої ідеали та
цінності», «Керування емоціями», «Я і мої друзі», «Стосунки у колективі»,
«Конфлікти. Типи конфліктів. Знаходження конструктивного виходу з конфліктної
ситуації» |
Учні 5 -11 класів |
постійно |
класні керівники 5-11 класів |
|
5. |
Створити комісію з
розгляду випадків булінгу та оформити журнал реєстрації рішень комісії |
|
До 05.09.2025 |
ЗДВР |
|
6. |
Оприлюднити на
офіційному веб-сайті, сторінці ФБ, дошці оголошень: -Телефон довіри; -Правила поведінки здобувачів
освіти; -План заходів
освіти, спрямованих на запобігання та протидію булінгу; - Процедури подання
учасниками освітнього процесу заяв про випадки булінгу в закладі освіти; - Порядок
реагування на доведені випадки булінгу у школі та відповідальність осіб,
причетних до булінгу. |
Учасники освітнього
процесу |
вересень |
Практичний психолог |
|
7. |
Місячник здорового
способу життя за окремим планом. |
Учні 5-11 класів |
Листопад-Грудень |
Практичний
психолог, соціальний педагог, класні керівники, ЗДВР |
|
8. |
Акція «16 днів
проти насилля» за окремим планом |
Учні 5-11 класів |
Листопад-Грудень |
Практичний
психолог, вчитель права, соціальний педагог |
|
9. |
Консультування
класних керівників психологом, соціальним педагогом з проблемних ситуацій. |
Класні керівники |
Протягом року |
Психолог, соціальний педагог |
|
10. |
Проходження
безкоштовного курсу «Безпечне середовище» на сайті EdEra, «Протидія та
попередження булінгу в закладах освіти» (освітня платформа «PROMETHEUS») |
вчителі |
Протягом року |
Класні керівники 5-11 класів |
|
11. |
Співбесіда з
класними керівниками за результатами діагностики класного колективу |
вчителі |
Один раз на семестр |
Психолог |
|
12. |
Круглий стіл для
батьків «Поговоримо про булінг та кібербулінг» |
Батьки учнів 5-11
класів |
Впродовж року |
Класні керівники 5-11 класів Соціальний педагог |
|
13. |
Консультативний
пункт «Скринька довіри» |
Учні, вчителі,
батьки |
Протягом року |
Соціально- психологічна служба |
|
14. |
Години відвертого
спілкування за участю представників Національної поліції «Не допускай проявів
булінгу над собою. Допоможи другу» |
Учні, батьки,
вчителі |
Листопад 2025 року,
березень-квітень 2026 року |
Психолог |
|
15. |
Проведення
відеолекторіїв у співпраці з представниками соціальної служби |
Вчителі, учні |
Протягом року |
Психолог |
|
16. |
Проведення
моніторингу безпечності та комфортності закладу освіти шляхом анкетування |
Батьки, вчителі,
учні |
Травень, жовтнь |
Соціальний педагог
|
|
17. |
Години психолога
спрямовані на запобігання та протидію булінгу |
|||
|
1 |
Година спілкування
«Агресія як прояв насильства» |
9 класи |
січень |
Практичний психолог |
|
2 |
Бесіда «Конфлікт та
його наслідки» |
6 класи |
лютий |
Практичний психолог |
|
3 |
Розвивальне заняття
«Я та інші» |
5 класи |
березень |
Практичний психолог |
|
4 |
Година спілкування
«Кібербулінг як проблема порушення прав людини» |
7 класи |
березень |
Практичний психолог |
|
5 |
Заняття з елементами
тренінгу «Обери безпечний шлях» |
8 класи |
квітень |
Практичний психолог |
|
6. |
Мова знущання: як
відрізнити булінг від стьобу? |
5-7 класи |
Вересень-жовтень |
Практичний психолог |
|
7. |
Проблема булінгу
очима підлітка |
9-11 класи |
Жовтень |
Практичний психолог |
|
8. |
Поради для жертв
шкільного цькування |
5-11 класи |
За потреби |
Практичний психолог |
|
9. |
Коли вашу дитину
цькують. Рекомендації для батьків |
Батьки |
За потреби, (сайт закладу освіти) |
Практичний психолог |
|
10. |
Співпраця з
представниками ювенальної поліції та соціальної служби для молоді. |
Учні, вчителі,
батьки |
Протягом року |
Практичний психолог |
|
18. |
Робота
соціального педагога спрямована на запобігання та протидію булінгу |
|||
|
1. |
Година спілкування
«Чим відрізняється булінг від конфлікту» |
Учні 5-6 класів |
вересень |
Соціальний педагог |
|
2. |
Практичне заняття
«Профілактика булінгу, кібербулінгу в учнівському середовищі» |
учні 6-7 класів |
жовтень-листопад |
Соціальний педагог |
|
3. |
Година спілкування
"Торгівля людьми" |
Учні 8-10 класів |
Листопад |
Соціальний педагог |
|
4. |
Година спілкування
з демонстрацією відеоролика «Розірви коло», та «Проти психологічного
насильства» |
Учні 7-8 класів |
Грудень |
Соціальний педагог |
|
5. |
Психологічне та
фізичне насильство у школі. Хто має відповідати за законом? |
Учні 8-11 класів |
Січень |
Соціальний педагог |
|
6. |
Анкета «Протидія
булінгу» |
учні 5-11 класів |
лютий |
Соціальний педагог |
|
7. |
Тренінг для
педагогів «Конфлікти – це норми життя?» |
вчителі |
січень |
Соціальний педагог |
|
8. |
Батьківський
всеобуч «Агресивна поведінка підлітків. Що таке батьківський авторитет» |
батьки, вчителі |
березень |
Соціальний педагог |
|
9. |
Тренінг «Безпечний
інтернет» |
8-10 класи |
квітень |
Соціальний педагог |
|
10. |
Рекомендації для
батьків на тему: «Безконфліктне спілкування» |
Батьки учнів |
Лютий |
Соціальний педагог |
|
Вторинна
профілактика |
||||
|
19. |
Розгляд заяв про випадки
булінгу |
Індивідуально |
За заявою |
Адміністрація школи |
|
20. |
Консультативні
години |
Конфліктуючі
сторони |
За потребою |
Соціально- психологічна служба |
Як запобігти булінгу в учнівській спільноті
Агресор і жертва мають
приблизно однакові стартові
позиції, які призвели
до булінгу. Невпевненість у собі одного та бажання
ствердитись за рахунок слабшого проти невпевненості
в собі та відсутності можливості постояти за себе. У цій битві немає переможців, тому допоможіть дітям вийти із ситуації
«безболісно»
- Якщо ви помітили або запідозрили булінг, повідомте адміністрацію навчального закладу.
- Не приховуйте випадки булінгу в класі заради збереження репутації школи. Дове- діть до відома батьків дітей ситуацію з обох сторін конфлікту.
- Залучіть психологічну службу до розв’язання проблеми.
- Не ігноруйте прояви агресивної або провокативної поведінки учнів. Негайно втручайтеся у конфлікт.
- Не підтримуйте жодну сторону учасників конфлікту.
- Ретельно аналізуйте причини виникнення булінгу. Не шукайте винного.
- Допоможіть однокласникам потурбуватися про того, кого ображають. Будьте не- упередженими у своїх оцінках, діях і висловлюваннях.
- Говоріть з учасниками конфлікту наодинці. Не вимагайте від них публічних пояс- нень чи вибачень. Створіть умови, щоб ситуація не повторилася.
- Розкажіть дітям, що таке насилля. Можливо, булери самі потерпають від агресії батьків, старших братів або сестер і просто копіюють звичну модель поведінки.
- Створіть у класі атмосферу довірливого спілкування, шукайте спільні інтереси, об’єднуйте дітей.
- Будьте прикладом толерантного й виваженого ставлення до інших.
- Покажіть дитині, що вона не наодинці з проблемами, підтримайте її й дайте зро- зуміти, що вона може розраховувати на вашу допомогу.
- Проконсультуйтеся з практичним психологом. Не залишайте справу, як є, сподіва- ючись, що ситуація сама зійде нанівець. Без допомоги фахівця не обійтися.
ПЛАН ЗАХОДІВ,
спрямованих на запобігання та протидію булінгу
(цькуванню)
у Ялтушківському ліцеї Барської міської ради
на 2024-2025 навчальний рік
|
№ з/п |
Заходи |
Термін
проведення |
Категорія
учасників заходу (клас) |
Відповідальний
за проведення заходу |
|
1. |
Ознайомлення
із Законом України від 18 грудня 2018 року № 2657-VIII «Про
внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії булінгу
(цькуванню)» (набрав чинності 19.01.2019 року), листами МОНУ від
29.12.2018 №1/9-790 «Щодо організації роботи у закладах освіти з питань
запобігання і протидії домашньому насильству та булінгу», від 29.01.2019
№ 1/11-881 «Рекомендації для закладів освіти щодо застосування норм
Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо
протидії булінгу (цькуванню)» від 18 грудня 2018 р.
№ 2657-VIII» |
вересень 2024 року |
Педагогічні
працівники, батьки, учні |
ЗДВР Аліна
АНТОНОВА |
|
2. |
Створення
безпечного освітнього середовища в філії |
Постійно |
Здобувачі освіти |
Директор
Оксана ЮРЧИШЕНА |
|
3. |
Створення
інформаційного стенду «CтопБулінг» з метою широкої
інформаційно-роз’яснювальної роботи серед усіх учасників освітнього процесу
стосовно виконання вимог Закону України «Про внесення змін до деяких
законодавчих актів України щодо протидії булінгу (цькуванню)» |
вересень 2024 року |
Соціальний
педагог Лариса ПОКРИШКА |
|
|
4. |
Перегляд та
обговорення тематичних відеосюжетів щодо ненасильницьких методів поведінки та
виховання, вирішення конфліктів, управління власними емоціями та подолання
стресу |
Постійно |
Учні 1-11 класів |
Класні
керівники |
|
5. |
Висвітлення на
сайті закладу освіти правил поведінки здобувача освіти в закладі освіти,
плану заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу (цькуванню) в
закладі освіти, порядку подання та розгляду (з дотриманням конфіденційності)
заяв про випадки булінгу (цькування), порядку реагування на доведені випадки
булінгу (цькування) та відповідальність осіб, причетних до булінгу
(цькування) |
До 01.10.2024 |
Соціальний
педагог Лариса ПОКРИШКА |
|
|
6. |
Виховні заходи
в рамках Тижня правової освіти (за окремим планом) |
грудень 2024 року |
Учні 1-11 класів |
Педагог-організатор Юлія ЧАБАНЮК, класні
керівники |
|
7. |
Профілактична
бесіда з учнями щодо попередження
злочинності
та правопорушень, жорстокого поводження над дітьми, запобігання дитячій
бездоглядності, здійснення правового виховання, формування моральних
цінностей та якостей, пропаганди
здорового способу життя |
Листопад 2024 року
|
Учні 5-11 класів |
Спеціаліст
Служби у справах дітей або інспектори ювенальної превенції відділу поліції |
|
8. |
Мала
педагогічна рада «Запобігання різним формам насильства відносно та за участю
дітей та протидія булінгу. Актуальні питання виховання дітей» |
Січень 2025 року |
Педагогічні
працівники, члени учнівського самоврядування |
ЗДВР Аліна
АНТОНОВА педагог-організатор Юлія ЧАБАНЮК |
|
9. |
Урок
«Небезпечні селфі в Інтернеті – жарт чи небезпечний ризик» до Дня безпечного
Інтернету |
06.02.2025 |
Учні 1-11 класів |
Класні
керівники |
|
10. |
Виховні
години: «Протидія булінгу в дитячому середовищі», «Твори добро, бо ти
людина», «Стоп булінг!» |
Березень 2025 року |
Учні 1-11 класів |
Класні
керівники |
|
11. |
Анкетування
«Життєві цінності старшокласників», «Чи піддавався ти насиллю в школі» |
Березень 2025 року |
Практичний
психолог Лариса ПОКРИШКА |
|
|
12. |
Батьківський
лекторій «Егоїзм, жорстокість, як цього уникнути» |
Квітень 2025 року |
Батьки учнів |
Класні
керівники |
|
13. |
Години
спілкування «Конфлікт. Вирішення конфліктів мирним шляхом» |
Квітень 2025 року |
Учні 3-4 класів |
Класні
керівники |
|
14. |
Години
спілкування «Протидія булінгу в дитячому середовищі» |
Квітень 2025 року |
Учні 5-9 класів |
Класні
керівники |
|
15. |
Години
спілкування «Запобігання насильству над дітьми» |
Квітень 2025 року |
Учні 8-9 класів |
Класні
керівники |
|
16. |
Батьківський
лекторій «Сімейне насилля як фактор руйнівного виховного процесу» |
Травень 2025 року |
Класні
керівники |
|
|
17. |
Перегляд
відеороликів Ніка Вуйчича «Нік Вуйчич про булінг в школі» |
Травень 2025 року |
Учні 1-11 класів |
Класні
керівники |
|
18. |
Розгляд заяв
про випадки булінгу (цькування) здобувачів освіти, їхніх батьків, законних
представників, інших осіб, проведення розслідування, засідання комісії з
розгляду випадків булінгу (цькування), прийняття рішення за результатами
проведеного розслідування |
За наявності
заяв |
Директор
Оксана ЮРЧИШЕНА, комісія, батьки (за згодою) |
|
|
19. |
Надання
соціальних та психолого-педагогічного супроводу здобувачів освіти, які
постраждали від булінгу (цькування), стали його свідками або вчинили булінг
(цькування) |
За потреби |
Здобувачі
освіти |
Практичний
психолог, соціальний педагог Лариса ПОКРИШКА |
|
20. |
Соціально-педагогічний
патронаж |
За потреби |
Здобувачі
освіти |
соціальний
педагог опорного закладу |
|
21. |
Консультативна
допомога батькам |
За потреби |
Батьки учнів |
Практичний
психолог опорного закладу |
|
22. |
Конкурс
малюнків на асфальті «МИ - проти
насильства !!!» До Дня захисту
дітей |
01.06.2025 |
Здобувачі
освіти |
Педагог-організатор
Юлія ЧАБАНЮК, класні керівники |




Немає коментарів:
Дописати коментар