ПРОТИДІЯ БУЛІНГУ













Як запобігти булінгу в учнівській спільноті


Агресор і жертва мають приблизно однакові стартові позиції, які призвели до булінгу. Невпевненість у собі одного та бажання ствердитись за рахунок слабшого проти невпевненості в собі та відсутності можливості постояти за себе. У цій битві немає переможців, тому допоможіть дітям вийти із ситуації «безболісно»

 

 

  • Якщо ви помітили або запідозрили булінг, повідомте адміністрацію навчального закладу.
  • Не приховуйте випадки булінгу в класі заради збереження репутації школи. Дове- діть до відома батьків дітей ситуацію з обох сторін конфлікту.
  • Залучіть психологічну службу до розв’язання проблеми.
  • Не ігноруйте прояви агресивної або провокативної поведінки учнів. Негайно втручайтеся у конфлікт.
  • Не підтримуйте жодну сторону учасників конфлікту.
  • Ретельно аналізуйте причини виникнення булінгу. Не шукайте винного.
  • Допоможіть однокласникам потурбуватися про того, кого ображають. Будьте не- упередженими у своїх оцінках, діях і висловлюваннях.
  • Говоріть з учасниками конфлікту наодинці. Не вимагайте від них публічних пояс- нень чи вибачень. Створіть умови, щоб ситуація не повторилася.
  • Розкажіть дітям, що таке насилля. Можливо, булери самі потерпають від агресії батьків, старших братів або сестер і просто копіюють звичну модель поведінки.
  • Створіть у класі атмосферу довірливого спілкування, шукайте спільні інтереси, об’єднуйте дітей.
  • Будьте прикладом толерантного й виваженого ставлення до інших.
  • Покажіть дитині, що вона не наодинці з проблемами, підтримайте її й дайте зро- зуміти, що вона може розраховувати на вашу допомогу.
  • Проконсультуйтеся з практичним психологом. Не залишайте справу, як є, сподіва- ючись, що ситуація сама зійде нанівець. Без допомоги фахівця не обійтися.











ПЛАН ЗАХОДІВ,

спрямованих на запобігання та протидію булінгу (цькуванню)

у Ялтушківському ліцеї Барської міської ради

на 2024-2025 навчальний рік

№ з/п

Заходи

Термін проведення

Категорія учасників заходу (клас)

Відповідальний за проведення заходу

1.

Ознайомлення із Законом України від 18 грудня 2018 року № 2657-VIII «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії булінгу (цькуванню)» (набрав чинності 19.01.2019 року),  листами МОНУ від 29.12.2018 №1/9-790 «Щодо організації роботи у закладах освіти з питань запобігання і протидії домашньому насильству та булінгу», від 29.01.2019 № 1/11-881 «Рекомендації для закладів освіти щодо застосування норм Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії булінгу (цькуванню)» від 18 грудня 2018 р. № 2657-VIII»

вересень

2024 року

Педагогічні працівники, батьки, учні

ЗДВР Аліна АНТОНОВА

2.

Створення безпечного освітнього середовища в філії

Постійно

Здобувачі освіти

Директор Оксана ЮРЧИШЕНА

3.

Створення інформаційного стенду «CтопБулінг» з метою широкої інформаційно-роз’яснювальної роботи серед усіх учасників освітнього процесу стосовно виконання вимог Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії булінгу (цькуванню)»

вересень

2024 року

Соціальний педагог Лариса ПОКРИШКА

4.

Перегляд та обговорення тематичних відеосюжетів щодо ненасильницьких методів поведінки та виховання, вирішення конфліктів, управління власними емоціями та подолання стресу

Постійно

Учні

1-11 класів

Класні керівники

5.

Висвітлення на сайті закладу освіти правил поведінки здобувача освіти в закладі освіти, плану заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу (цькуванню) в закладі освіти, порядку подання та розгляду (з дотриманням конфіденційності) заяв про випадки булінгу (цькування), порядку реагування на доведені випадки булінгу (цькування) та відповідальність осіб, причетних до булінгу (цькування)

До 01.10.2024

Соціальний педагог Лариса ПОКРИШКА

6.

Виховні заходи в рамках Тижня правової освіти (за окремим планом)

грудень

2024 року

Учні

1-11 класів

Педагог-організатор

Юлія ЧАБАНЮК,

класні керівники

7.

Профілактична бесіда з учнями щодо попередження злочинності               та правопорушень, жорстокого поводження над дітьми, запобігання дитячій бездоглядності, здійснення правового виховання, формування моральних цінностей та якостей,

пропаганди здорового способу життя

Листопад

2024 року

 

Учні

5-11 класів

Спеціаліст Служби у справах дітей або інспектори ювенальної превенції відділу поліції

8.

Мала педагогічна рада «Запобігання різним формам насильства відносно та за участю дітей та протидія булінгу. Актуальні питання виховання дітей»

Січень

2025 року

Педагогічні працівники, члени учнівського самоврядування

 

ЗДВР Аліна АНТОНОВА

педагог-організатор

Юлія ЧАБАНЮК

9.

Урок «Небезпечні селфі в Інтернеті – жарт чи небезпечний ризик» до Дня безпечного Інтернету

06.02.2025

Учні

1-11 класів

Класні керівники

10.

Виховні години: «Протидія булінгу в дитячому середовищі», «Твори добро, бо ти людина», «Стоп булінг!»

Березень

2025 року

Учні

1-11 класів

Класні керівники

11.

Анкетування «Життєві цінності старшокласників», «Чи піддавався ти насиллю в школі»

Березень

2025 року

Практичний психолог Лариса ПОКРИШКА

12.

Батьківський лекторій «Егоїзм, жорстокість, як цього уникнути»

Квітень

2025 року

Батьки учнів

Класні керівники

13.

Години спілкування «Конфлікт. Вирішення конфліктів мирним шляхом»

Квітень

2025 року

Учні

3-4 класів

Класні керівники

14.

Години спілкування «Протидія булінгу в дитячому середовищі»

Квітень

2025 року

Учні

5-9 класів

Класні керівники

15.

Години спілкування «Запобігання насильству над дітьми»

Квітень

2025 року

Учні

8-9 класів

Класні керівники

16.

Батьківський лекторій «Сімейне насилля як фактор руйнівного виховного процесу»

Травень

2025 року

Класні керівники

17.

Перегляд відеороликів Ніка Вуйчича «Нік Вуйчич про булінг в школі»

Травень

2025 року

Учні

1-11 класів

Класні керівники

18.

Розгляд заяв про випадки булінгу (цькування) здобувачів освіти, їхніх батьків, законних представників, інших осіб, проведення розслідування, засідання комісії з розгляду випадків булінгу (цькування), прийняття рішення за результатами проведеного розслідування

За наявності заяв

Директор Оксана ЮРЧИШЕНА,

комісія,

батьки

(за згодою)

19.

Надання соціальних та психолого-педагогічного супроводу здобувачів освіти, які постраждали від булінгу (цькування), стали його свідками або вчинили булінг (цькування)

За потреби

Здобувачі освіти

Практичний психолог, соціальний педагог Лариса ПОКРИШКА

20.

Соціально-педагогічний патронаж

За потреби

Здобувачі освіти

соціальний педагог опорного закладу

21.

Консультативна допомога батькам

За потреби

Батьки учнів

Практичний психолог опорного закладу

22.

Конкурс малюнків на асфальті

«МИ - проти насильства !!!»

До Дня захисту дітей

01.06.2025

Здобувачі освіти

Педагог-організатор Юлія ЧАБАНЮК, класні керівники

Немає коментарів:

Дописати коментар