ПРОТИДІЯ БУЛІНГУ





Додаток 1

до наказу від 01.09.2025 №___

 

ПЛАН ЗАХОДІВ,

спрямованих на запобігання та протидію булінгу (цькуванню)

у Ялтушківському ліцеї Барської міської ради

на 2025-2026 навчальний рік

 

 

№ з/п

Вид роботи

Цільова аудиторія

Період виконання

Відповідальний

Первинна профілактика

1.     

Забезпечення інформацією сайту закладу освіти щодо застосування норм Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії булінгу (цькування)» від 18 грудня 2018 року за №2657 - VIII, постанови КМУ від 4 червня 2025 р. № 658 «Про затвердження Типової програми унеможливлення насильства та жорстокого поводження з дітьми»

Учні, батьки, вчителі

1 раз на семестр

Соціально-

психологічна служба

 

ЗДВР

2.               

Вивчити стан виконання наказу Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 29.10.2010 № 1023 «Щодо профілактики злочинності і правопорушень серед дітей, захисту їх прав на освіту» та вжити додаткових заходів щодо збільшення відсотку зайнятості дітей та підлітків організованими формами позашкільної освіти у вільний від навчання час.

 

До

05.09.2025

ЗДВР

3.               

Організація постійного чергування в місцях загального користування (їдальня, коридор, роздягальня, шкільне подвір’я) і технічними приміщеннями

 

Постійно

ЗДВР

 

4.               

Провести виховні години на теми

«Права та обов’язки учнів», «Кримінальна відповідальність неповнолітніх», «Мої ідеали та цінності», «Керування емоціями», «Я і мої друзі», «Стосунки у колективі», «Конфлікти. Типи конфліктів. Знаходження конструктивного виходу з конфліктної ситуації»

Учні 5 -11 класів

постійно

класні керівники

5-11 класів

5.

Створити комісію з розгляду випадків булінгу та оформити журнал реєстрації рішень комісії

 

До 05.09.2025

ЗДВР

6.

Оприлюднити на офіційному веб-сайті, сторінці ФБ, дошці оголошень:

-Телефон довіри;

-Правила поведінки здобувачів освіти;

-План заходів освіти, спрямованих на запобігання та протидію булінгу;

- Процедури подання учасниками освітнього процесу заяв про випадки булінгу в закладі освіти;

- Порядок реагування на доведені випадки булінгу у школі та відповідальність осіб, причетних до булінгу.

Учасники освітнього процесу

вересень

Практичний психолог

7.

Місячник здорового способу життя за окремим планом.

Учні 5-11 класів

Листопад-Грудень

Практичний психолог, соціальний педагог, класні керівники,

ЗДВР

8.

Акція «16 днів проти насилля» за окремим планом

Учні 5-11 класів

Листопад-Грудень

Практичний психолог, вчитель права, соціальний педагог

9.

Консультування класних керівників психологом, соціальним педагогом з проблемних ситуацій.

Класні керівники

Протягом року

Психолог,

соціальний педагог

10.

Проходження безкоштовного курсу «Безпечне середовище» на сайті EdEra, «Протидія та попередження булінгу в закладах освіти» (освітня платформа «PROMETHEUS»)

вчителі

Протягом року

Класні керівники

5-11 класів

11.

Співбесіда з класними керівниками за результатами діагностики класного колективу

вчителі

Один раз на семестр

Психолог

12.

Круглий стіл для батьків «Поговоримо про булінг та кібербулінг»

Батьки учнів 5-11 класів

Впродовж року

Класні керівники

5-11 класів

Соціальний педагог

13.

Консультативний пункт «Скринька довіри»

Учні, вчителі, батьки

Протягом року

Соціально-

психологічна служба

14.

Години відвертого спілкування за участю представників Національної поліції «Не допускай проявів булінгу над собою. Допоможи другу»

Учні, батьки, вчителі

Листопад 2025 року, березень-квітень 2026 року

Психолог

15.

Проведення відеолекторіїв у співпраці з представниками соціальної служби

Вчителі, учні

Протягом року

Психолог

16.

Проведення моніторингу безпечності та комфортності закладу освіти шляхом анкетування

Батьки, вчителі, учні

Травень, жовтнь

Соціальний педагог

 

17.

Години психолога спрямовані на запобігання та протидію булінгу

1

Година спілкування «Агресія як прояв насильства»

9 класи

січень

Практичний психолог

2

Бесіда «Конфлікт та його наслідки»

6 класи

лютий

Практичний психолог

3

Розвивальне заняття «Я та інші»

5 класи

березень

Практичний психолог

4

Година спілкування «Кібербулінг як проблема порушення прав людини»

7 класи

березень

Практичний психолог

5

Заняття з елементами тренінгу «Обери безпечний шлях»

8 класи

квітень

Практичний психолог

6.

Мова знущання: як відрізнити булінг від стьобу?

5-7 класи

Вересень-жовтень

Практичний психолог

7.

Проблема булінгу очима підлітка

9-11 класи

Жовтень

Практичний психолог

8.

Поради для жертв шкільного цькування

5-11 класи

За потреби

Практичний психолог

9.

Коли вашу дитину цькують. Рекомендації для батьків

Батьки

За потреби,  (сайт закладу освіти)

Практичний психолог

10.

Співпраця з представниками ювенальної поліції та соціальної служби для молоді.

Учні, вчителі, батьки

Протягом року

Практичний психолог

18.

Робота соціального педагога спрямована на запобігання та протидію булінгу

1.

Година спілкування «Чим відрізняється булінг від конфлікту»

Учні 5-6 класів

вересень

Соціальний педагог

2.

Практичне заняття «Профілактика булінгу, кібербулінгу в учнівському середовищі»

учні 6-7 класів

жовтень-листопад

Соціальний педагог

3.

Година спілкування "Торгівля людьми"

Учні 8-10 класів

Листопад

Соціальний педагог

4.

Година спілкування з демонстрацією відеоролика «Розірви коло», та «Проти психологічного насильства»

Учні 7-8 класів

Грудень

Соціальний педагог

5.

Психологічне та фізичне насильство у школі. Хто має відповідати за законом?

Учні 8-11 класів

Січень

Соціальний педагог

6.

Анкета «Протидія булінгу»

учні 5-11 класів

лютий

Соціальний педагог

7.

Тренінг для педагогів «Конфлікти – це норми життя?»

вчителі

січень

Соціальний педагог

8.

Батьківський всеобуч «Агресивна поведінка підлітків. Що таке батьківський авторитет»

батьки, вчителі

березень

Соціальний педагог

9.

Тренінг «Безпечний інтернет»

8-10 класи

квітень

Соціальний педагог

10.

Рекомендації для батьків на тему: «Безконфліктне спілкування»

Батьки учнів

Лютий

Соціальний педагог

Вторинна профілактика

19.

Розгляд заяв про випадки булінгу

Індивідуально

За заявою

Адміністрація школи

20.

Консультативні години

Конфліктуючі сторони

За потребою

Соціально-

психологічна служба












Як запобігти булінгу в учнівській спільноті


Агресор і жертва мають приблизно однакові стартові позиції, які призвели до булінгу. Невпевненість у собі одного та бажання ствердитись за рахунок слабшого проти невпевненості в собі та відсутності можливості постояти за себе. У цій битві немає переможців, тому допоможіть дітям вийти із ситуації «безболісно»

 

 

  • Якщо ви помітили або запідозрили булінг, повідомте адміністрацію навчального закладу.
  • Не приховуйте випадки булінгу в класі заради збереження репутації школи. Дове- діть до відома батьків дітей ситуацію з обох сторін конфлікту.
  • Залучіть психологічну службу до розв’язання проблеми.
  • Не ігноруйте прояви агресивної або провокативної поведінки учнів. Негайно втручайтеся у конфлікт.
  • Не підтримуйте жодну сторону учасників конфлікту.
  • Ретельно аналізуйте причини виникнення булінгу. Не шукайте винного.
  • Допоможіть однокласникам потурбуватися про того, кого ображають. Будьте не- упередженими у своїх оцінках, діях і висловлюваннях.
  • Говоріть з учасниками конфлікту наодинці. Не вимагайте від них публічних пояс- нень чи вибачень. Створіть умови, щоб ситуація не повторилася.
  • Розкажіть дітям, що таке насилля. Можливо, булери самі потерпають від агресії батьків, старших братів або сестер і просто копіюють звичну модель поведінки.
  • Створіть у класі атмосферу довірливого спілкування, шукайте спільні інтереси, об’єднуйте дітей.
  • Будьте прикладом толерантного й виваженого ставлення до інших.
  • Покажіть дитині, що вона не наодинці з проблемами, підтримайте її й дайте зро- зуміти, що вона може розраховувати на вашу допомогу.
  • Проконсультуйтеся з практичним психологом. Не залишайте справу, як є, сподіва- ючись, що ситуація сама зійде нанівець. Без допомоги фахівця не обійтися.











ПЛАН ЗАХОДІВ,

спрямованих на запобігання та протидію булінгу (цькуванню)

у Ялтушківському ліцеї Барської міської ради

на 2024-2025 навчальний рік

№ з/п

Заходи

Термін проведення

Категорія учасників заходу (клас)

Відповідальний за проведення заходу

1.

Ознайомлення із Законом України від 18 грудня 2018 року № 2657-VIII «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії булінгу (цькуванню)» (набрав чинності 19.01.2019 року),  листами МОНУ від 29.12.2018 №1/9-790 «Щодо організації роботи у закладах освіти з питань запобігання і протидії домашньому насильству та булінгу», від 29.01.2019 № 1/11-881 «Рекомендації для закладів освіти щодо застосування норм Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії булінгу (цькуванню)» від 18 грудня 2018 р. № 2657-VIII»

вересень

2024 року

Педагогічні працівники, батьки, учні

ЗДВР Аліна АНТОНОВА

2.

Створення безпечного освітнього середовища в філії

Постійно

Здобувачі освіти

Директор Оксана ЮРЧИШЕНА

3.

Створення інформаційного стенду «CтопБулінг» з метою широкої інформаційно-роз’яснювальної роботи серед усіх учасників освітнього процесу стосовно виконання вимог Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії булінгу (цькуванню)»

вересень

2024 року

Соціальний педагог Лариса ПОКРИШКА

4.

Перегляд та обговорення тематичних відеосюжетів щодо ненасильницьких методів поведінки та виховання, вирішення конфліктів, управління власними емоціями та подолання стресу

Постійно

Учні

1-11 класів

Класні керівники

5.

Висвітлення на сайті закладу освіти правил поведінки здобувача освіти в закладі освіти, плану заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу (цькуванню) в закладі освіти, порядку подання та розгляду (з дотриманням конфіденційності) заяв про випадки булінгу (цькування), порядку реагування на доведені випадки булінгу (цькування) та відповідальність осіб, причетних до булінгу (цькування)

До 01.10.2024

Соціальний педагог Лариса ПОКРИШКА

6.

Виховні заходи в рамках Тижня правової освіти (за окремим планом)

грудень

2024 року

Учні

1-11 класів

Педагог-організатор

Юлія ЧАБАНЮК,

класні керівники

7.

Профілактична бесіда з учнями щодо попередження злочинності               та правопорушень, жорстокого поводження над дітьми, запобігання дитячій бездоглядності, здійснення правового виховання, формування моральних цінностей та якостей,

пропаганди здорового способу життя

Листопад

2024 року

 

Учні

5-11 класів

Спеціаліст Служби у справах дітей або інспектори ювенальної превенції відділу поліції

8.

Мала педагогічна рада «Запобігання різним формам насильства відносно та за участю дітей та протидія булінгу. Актуальні питання виховання дітей»

Січень

2025 року

Педагогічні працівники, члени учнівського самоврядування

 

ЗДВР Аліна АНТОНОВА

педагог-організатор

Юлія ЧАБАНЮК

9.

Урок «Небезпечні селфі в Інтернеті – жарт чи небезпечний ризик» до Дня безпечного Інтернету

06.02.2025

Учні

1-11 класів

Класні керівники

10.

Виховні години: «Протидія булінгу в дитячому середовищі», «Твори добро, бо ти людина», «Стоп булінг!»

Березень

2025 року

Учні

1-11 класів

Класні керівники

11.

Анкетування «Життєві цінності старшокласників», «Чи піддавався ти насиллю в школі»

Березень

2025 року

Практичний психолог Лариса ПОКРИШКА

12.

Батьківський лекторій «Егоїзм, жорстокість, як цього уникнути»

Квітень

2025 року

Батьки учнів

Класні керівники

13.

Години спілкування «Конфлікт. Вирішення конфліктів мирним шляхом»

Квітень

2025 року

Учні

3-4 класів

Класні керівники

14.

Години спілкування «Протидія булінгу в дитячому середовищі»

Квітень

2025 року

Учні

5-9 класів

Класні керівники

15.

Години спілкування «Запобігання насильству над дітьми»

Квітень

2025 року

Учні

8-9 класів

Класні керівники

16.

Батьківський лекторій «Сімейне насилля як фактор руйнівного виховного процесу»

Травень

2025 року

Класні керівники

17.

Перегляд відеороликів Ніка Вуйчича «Нік Вуйчич про булінг в школі»

Травень

2025 року

Учні

1-11 класів

Класні керівники

18.

Розгляд заяв про випадки булінгу (цькування) здобувачів освіти, їхніх батьків, законних представників, інших осіб, проведення розслідування, засідання комісії з розгляду випадків булінгу (цькування), прийняття рішення за результатами проведеного розслідування

За наявності заяв

Директор Оксана ЮРЧИШЕНА,

комісія,

батьки

(за згодою)

19.

Надання соціальних та психолого-педагогічного супроводу здобувачів освіти, які постраждали від булінгу (цькування), стали його свідками або вчинили булінг (цькування)

За потреби

Здобувачі освіти

Практичний психолог, соціальний педагог Лариса ПОКРИШКА

20.

Соціально-педагогічний патронаж

За потреби

Здобувачі освіти

соціальний педагог опорного закладу

21.

Консультативна допомога батькам

За потреби

Батьки учнів

Практичний психолог опорного закладу

22.

Конкурс малюнків на асфальті

«МИ - проти насильства !!!»

До Дня захисту дітей

01.06.2025

Здобувачі освіти

Педагог-організатор Юлія ЧАБАНЮК, класні керівники

Немає коментарів:

Дописати коментар