Як запобігти булінгу в учнівській спільноті
Агресор і жертва мають
приблизно однакові стартові
позиції, які призвели
до булінгу. Невпевненість у собі одного та бажання
ствердитись за рахунок слабшого проти невпевненості
в собі та відсутності можливості постояти за себе. У цій битві немає переможців, тому допоможіть дітям вийти із ситуації
«безболісно»
- Якщо ви помітили або запідозрили булінг, повідомте адміністрацію навчального закладу.
- Не приховуйте випадки булінгу в класі заради збереження репутації школи. Дове- діть до відома батьків дітей ситуацію з обох сторін конфлікту.
- Залучіть психологічну службу до розв’язання проблеми.
- Не ігноруйте прояви агресивної або провокативної поведінки учнів. Негайно втручайтеся у конфлікт.
- Не підтримуйте жодну сторону учасників конфлікту.
- Ретельно аналізуйте причини виникнення булінгу. Не шукайте винного.
- Допоможіть однокласникам потурбуватися про того, кого ображають. Будьте не- упередженими у своїх оцінках, діях і висловлюваннях.
- Говоріть з учасниками конфлікту наодинці. Не вимагайте від них публічних пояс- нень чи вибачень. Створіть умови, щоб ситуація не повторилася.
- Розкажіть дітям, що таке насилля. Можливо, булери самі потерпають від агресії батьків, старших братів або сестер і просто копіюють звичну модель поведінки.
- Створіть у класі атмосферу довірливого спілкування, шукайте спільні інтереси, об’єднуйте дітей.
- Будьте прикладом толерантного й виваженого ставлення до інших.
- Покажіть дитині, що вона не наодинці з проблемами, підтримайте її й дайте зро- зуміти, що вона може розраховувати на вашу допомогу.
- Проконсультуйтеся з практичним психологом. Не залишайте справу, як є, сподіва- ючись, що ситуація сама зійде нанівець. Без допомоги фахівця не обійтися.
ПЛАН ЗАХОДІВ,
спрямованих на запобігання та протидію булінгу
(цькуванню)
у Ялтушківському ліцеї Барської міської ради
на 2024-2025 навчальний рік
№ з/п |
Заходи |
Термін
проведення |
Категорія
учасників заходу (клас) |
Відповідальний
за проведення заходу |
1. |
Ознайомлення
із Законом України від 18 грудня 2018 року № 2657-VIII «Про
внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії булінгу
(цькуванню)» (набрав чинності 19.01.2019 року), листами МОНУ від
29.12.2018 №1/9-790 «Щодо організації роботи у закладах освіти з питань
запобігання і протидії домашньому насильству та булінгу», від 29.01.2019
№ 1/11-881 «Рекомендації для закладів освіти щодо застосування норм
Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо
протидії булінгу (цькуванню)» від 18 грудня 2018 р.
№ 2657-VIII» |
вересень 2024 року |
Педагогічні
працівники, батьки, учні |
ЗДВР Аліна
АНТОНОВА |
2. |
Створення
безпечного освітнього середовища в філії |
Постійно |
Здобувачі освіти |
Директор
Оксана ЮРЧИШЕНА |
3. |
Створення
інформаційного стенду «CтопБулінг» з метою широкої
інформаційно-роз’яснювальної роботи серед усіх учасників освітнього процесу
стосовно виконання вимог Закону України «Про внесення змін до деяких
законодавчих актів України щодо протидії булінгу (цькуванню)» |
вересень 2024 року |
Соціальний
педагог Лариса ПОКРИШКА |
|
4. |
Перегляд та
обговорення тематичних відеосюжетів щодо ненасильницьких методів поведінки та
виховання, вирішення конфліктів, управління власними емоціями та подолання
стресу |
Постійно |
Учні 1-11 класів |
Класні
керівники |
5. |
Висвітлення на
сайті закладу освіти правил поведінки здобувача освіти в закладі освіти,
плану заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу (цькуванню) в
закладі освіти, порядку подання та розгляду (з дотриманням конфіденційності)
заяв про випадки булінгу (цькування), порядку реагування на доведені випадки
булінгу (цькування) та відповідальність осіб, причетних до булінгу
(цькування) |
До 01.10.2024 |
Соціальний
педагог Лариса ПОКРИШКА |
|
6. |
Виховні заходи
в рамках Тижня правової освіти (за окремим планом) |
грудень 2024 року |
Учні 1-11 класів |
Педагог-організатор Юлія ЧАБАНЮК, класні
керівники |
7. |
Профілактична
бесіда з учнями щодо попередження
злочинності
та правопорушень, жорстокого поводження над дітьми, запобігання дитячій
бездоглядності, здійснення правового виховання, формування моральних
цінностей та якостей, пропаганди
здорового способу життя |
Листопад 2024 року
|
Учні 5-11 класів |
Спеціаліст
Служби у справах дітей або інспектори ювенальної превенції відділу поліції |
8. |
Мала
педагогічна рада «Запобігання різним формам насильства відносно та за участю
дітей та протидія булінгу. Актуальні питання виховання дітей» |
Січень 2025 року |
Педагогічні
працівники, члени учнівського самоврядування |
ЗДВР Аліна
АНТОНОВА педагог-організатор Юлія ЧАБАНЮК |
9. |
Урок
«Небезпечні селфі в Інтернеті – жарт чи небезпечний ризик» до Дня безпечного
Інтернету |
06.02.2025 |
Учні 1-11 класів |
Класні
керівники |
10. |
Виховні
години: «Протидія булінгу в дитячому середовищі», «Твори добро, бо ти
людина», «Стоп булінг!» |
Березень 2025 року |
Учні 1-11 класів |
Класні
керівники |
11. |
Анкетування
«Життєві цінності старшокласників», «Чи піддавався ти насиллю в школі» |
Березень 2025 року |
Практичний
психолог Лариса ПОКРИШКА |
|
12. |
Батьківський
лекторій «Егоїзм, жорстокість, як цього уникнути» |
Квітень 2025 року |
Батьки учнів |
Класні
керівники |
13. |
Години
спілкування «Конфлікт. Вирішення конфліктів мирним шляхом» |
Квітень 2025 року |
Учні 3-4 класів |
Класні
керівники |
14. |
Години
спілкування «Протидія булінгу в дитячому середовищі» |
Квітень 2025 року |
Учні 5-9 класів |
Класні
керівники |
15. |
Години
спілкування «Запобігання насильству над дітьми» |
Квітень 2025 року |
Учні 8-9 класів |
Класні
керівники |
16. |
Батьківський
лекторій «Сімейне насилля як фактор руйнівного виховного процесу» |
Травень 2025 року |
Класні
керівники |
|
17. |
Перегляд
відеороликів Ніка Вуйчича «Нік Вуйчич про булінг в школі» |
Травень 2025 року |
Учні 1-11 класів |
Класні
керівники |
18. |
Розгляд заяв
про випадки булінгу (цькування) здобувачів освіти, їхніх батьків, законних
представників, інших осіб, проведення розслідування, засідання комісії з
розгляду випадків булінгу (цькування), прийняття рішення за результатами
проведеного розслідування |
За наявності
заяв |
Директор
Оксана ЮРЧИШЕНА, комісія, батьки (за згодою) |
|
19. |
Надання
соціальних та психолого-педагогічного супроводу здобувачів освіти, які
постраждали від булінгу (цькування), стали його свідками або вчинили булінг
(цькування) |
За потреби |
Здобувачі
освіти |
Практичний
психолог, соціальний педагог Лариса ПОКРИШКА |
20. |
Соціально-педагогічний
патронаж |
За потреби |
Здобувачі
освіти |
соціальний
педагог опорного закладу |
21. |
Консультативна
допомога батькам |
За потреби |
Батьки учнів |
Практичний
психолог опорного закладу |
22. |
Конкурс
малюнків на асфальті «МИ - проти
насильства !!!» До Дня захисту
дітей |
01.06.2025 |
Здобувачі
освіти |
Педагог-організатор
Юлія ЧАБАНЮК, класні керівники |
Немає коментарів:
Дописати коментар