Сьогодні навчання дітей відбувається у
незвичних для нас умовах. Це виклик не тільки для дітей, сімей, а й для
вчителів. У непрості часи війни діти так само переживають стрес і тривогу. Їх
відчуття підсилені тим, що вони не завжди розуміють, що відбувається.
*Тому у нинішніх умовах ми повинні перемістити фокус
уваги з академічних успіхів на підтримку і нормалізацію психічного стану учнів.
Зараз це нормально. Ми всі можемо і повинні долучитись до цього в рамках
викладання свого предмету.
*Демонстрація власного спокою та врівноваженості – це
найбільш простий спосіб допомогти заспокоїтись нашим дітям.
*Дайте учням можливість висловитись: розповісти про
свій настрій, розказати про свої справи. Коли людина називає (проговорює) свої
емоції, у неї змінюється активність у відділах головного мозку і таким чином
знижується тривожність.
*Дозвольте учням говорити про свій сум чи злість, але
обов’язково спрямуйте їх увагу на маленькі перемоги, сильні сторони, гарні
новини. У кожному дні можна знайти щось позитивне! Допоможіть учням побачити
це, навчіть їх помічати це. У вашому арсеналі повинно бути багато тем для
розмов, які зможуть переключити емоції дітей.
*Якщо вам відомо, що в одного з учнів відбулась жахлива
травмуюча подія, не розпитуйте про це детально. Повторення деталей може
викликати повторну травматизацію психіки. Також пам’ятайте, що якщо хтось
ділиться страшними подіями в групі – це може сприяти травматизації інших
слухачів. Якщо у дитини є потреба поділитись, за можливості, краще
запропонувати їй поспілкуватись після уроку індивідуально, або спрямувати цю
роботу на психолога.
*Нинішня ситуація могла позначитись на поведінці учнів,
на їх здатності засвоювати матеріал. Стрес міг вплинути на увагу, пам’ять, на
здатність зосереджуватись. Дорослим треба взяти до уваги, що крім описаного,
один з механізмів захисту психіки – це регрес. Тобто деякі діти можуть
демонструвати поведінку, яка притаманна меншим за віком учням. До цього
потрібно поставитись терпимо та з розумінням. Не можна докоряти дітям.
*Не зайвим буде нагадати вчителям про турботу про себе.
Пам’ятайте: для того, щоб надавати допомогу іншим, необхідно відновлювати свій
власний ресурс, задовольняти свої базові потреби. Подбайте про безпечне місце
для себе, де ви зможете проводити уроки. Обговоріть з рідними порядок дій у
разі, якщо оголошено тривогу під час того, як ви проводите урок. Розробіть свій
алгоритм дій.
Поради вчителю як діяти під час
онлайн-уроків, якщо вмикається сигнал «Повітряна тривога»
*Демонструйте впевненість у своїх діях. Спокійно
повідомте учням про сигнал.
*Акцентуйте увагу учнів фразою «Ви йдете в безпечне
місце, яке встановлене за правилами вашої сім’ї».
*Зверніться до учнів «Натисніть кнопку «вийти з
конференції» та на кнопку «виключення комп’ютера».
*Повідомте «Після сигналу «Відбій тривоги» доєднайтесь
до занять за розкладом».
*Дочекайтесь, щоб усі учні, які є слухачами, вийшли з
онлайн-зв’язку.
*Намагайтесь зберігати спокій, будьте переконливими.
І наостанок.
Донесіть до учнів думку про те, що
щодня, не зважаючи на хочу/не хочу, можу/не можу, ми всі маємо виконати
декілька задач: соціальну, фізичну і когнітивну.
*Ми повинні підтримувати спілкування з родичами та
знайомими, задати хоч одне питання «як ти там?», бо єдність та підтримка
важливі для всіх.
*Нам потрібен рух, особливо у стресі – це стабілізує,
приводить до тями і надає сил для подальших дій. Хоча б три присідання або
ходьба колами, будь-який активний і хоча б відносно інтенсивний рух.
*А ще нам потрібні наш мозок і здатність вчитись,
запам’ятовувати і аналізувати. Тож вкрай важливо задіяти цю функцію. Щодня хоча
б щось одне вивчити і запам’ятати: іноземне слово, інструкцію з надання
медичної допомоги чи іншу корисну інформацію. Важливо не просто подивитись, а
саме вивчити!
*Порадьте дітям поспати, відпочити, але не дозволяйте
лежати весь день в куточку, дивлячись у стінку чи у телефон. Настоюйте на тому,
що дитина повинна зробить хоча б одну маленьку дію!
*Намагайтесь жартувати з учнями, посміхатись до них,
викликати посмішку у відповідь. Гумор має терапевтичну дію. В нагоді стануть
смішні історії, питання на кмітливість.
*Дотримання цих простих правил та порад допоможе
зберегти нормальний емоційний стан наших дітей. А академічні знання ми
обов’язково надолужимо після стабілізації ситуації.
Немає коментарів:
Дописати коментар